19 aug 2015 06:00

19 aug 2015 06:00

Alla har inte tid att vänta

INSÄNDARE: Vårdcentralen

Replik. Ser i MT den 17 augusti att patient på Kinnekullehälsan tycker att jag har helt fel i vad jag skrev i MT. Kan väl bara gratulera denna person som tydligen har all tid i världen att sitta och vänta på att telefonen ska ringa.

Många människor har faktiskt ett arbete att utföra, undrar hur hen skulle reagera om hen står i kassan i någon matbutik och kassörskan plötsligt går från kassan för att prata med vårdcentralen, eller om ett utryckningsfordon måste avbryta sitt arbete för att svara i telefon. Det skulle förmodligen inte bli populärt.

Håller däremot med om att det kan vara svårt för vårdcentralen att veta hur långt ett samtal ska bli, men om man får en väntetid på 10 minuter, ska det väl ändå inte behöva ta flera timmar innan de ringer.

Jag tror inte jag är ensam om att faktiskt ha ett liv, och inte bara sitta och vänta på telefonen som kanske ringer den dag vårdcentralen lovat.

Än en gång ett stort grattis till dej med massa tid.

Yvonne

Många människor har faktiskt ett arbete att utföra, undrar hur hen skulle reagera om hen står i kassan i någon matbutik och kassörskan plötsligt går från kassan för att prata med vårdcentralen, eller om ett utryckningsfordon måste avbryta sitt arbete för att svara i telefon. Det skulle förmodligen inte bli populärt.

Håller däremot med om att det kan vara svårt för vårdcentralen att veta hur långt ett samtal ska bli, men om man får en väntetid på 10 minuter, ska det väl ändå inte behöva ta flera timmar innan de ringer.

Jag tror inte jag är ensam om att faktiskt ha ett liv, och inte bara sitta och vänta på telefonen som kanske ringer den dag vårdcentralen lovat.

Än en gång ett stort grattis till dej med massa tid.

Yvonne

Detta är en opinionstext. Skribenten svarar för de åsikter som framförs i texten.