07 okt 2014 06:00

07 jan 2015 12:15

Vi har mer tid för våra kunder

Insändare: Banker

Svar till Rune Jakobsson om bankerna och mer tid för kunden

Sedan något år tillbaka hanterar Swedbank kontanter via våra automater, precis som du skriver. Vi vill gärna understryka att vi inte tog bort kontanthanteringen helt. Det finns flera uttagsautomater och en insättningsautomat vid Knallenhuset för våra kunder. Utvecklingen av tjänster har också gått väldigt fort det sista året. Idag använder över en och en halv miljon människor Swish, föreningar och små företag har fått det lättare att ta emot kortbetalningar och mobilt bank-id har blivit stort, inte bara för bankaffärer.

Vi på Swedbank använder fortfarande kölappar därför att det upplevs av de flesta av våra kunder som ett rättvist system. Dessutom så främjar det även banksekretessen då kunderna slipper att köa efter varandra de dagar det är kö överhuvudtaget. Vi har kunnat använda vår tid till att ge kunderna i kundtjänst bättre service med de mer och mer komplicerade affärer man idag har som bankkund. Dels alla val man har som kund vad gäller bolån, pensioner och försäkringar dels att komma igång med mobila, digitala och telefontjänster.

Vi har verkligen mer tid för kunden nu. Framför allt när det gäller de ärenden då man är i behov av lite mer ingående hjälp.

Conny Jacobsson, Kontorschef Swedbank Mariestad.

Svar till Rune Jakobsson om bankerna och mer tid för kunden

Sedan något år tillbaka hanterar Swedbank kontanter via våra automater, precis som du skriver. Vi vill gärna understryka att vi inte tog bort kontanthanteringen helt. Det finns flera uttagsautomater och en insättningsautomat vid Knallenhuset för våra kunder. Utvecklingen av tjänster har också gått väldigt fort det sista året. Idag använder över en och en halv miljon människor Swish, föreningar och små företag har fått det lättare att ta emot kortbetalningar och mobilt bank-id har blivit stort, inte bara för bankaffärer.

Vi på Swedbank använder fortfarande kölappar därför att det upplevs av de flesta av våra kunder som ett rättvist system. Dessutom så främjar det även banksekretessen då kunderna slipper att köa efter varandra de dagar det är kö överhuvudtaget. Vi har kunnat använda vår tid till att ge kunderna i kundtjänst bättre service med de mer och mer komplicerade affärer man idag har som bankkund. Dels alla val man har som kund vad gäller bolån, pensioner och försäkringar dels att komma igång med mobila, digitala och telefontjänster.

Vi har verkligen mer tid för kunden nu. Framför allt när det gäller de ärenden då man är i behov av lite mer ingående hjälp.

Conny Jacobsson, Kontorschef Swedbank Mariestad.

Detta är en opinionstext. Skribenten svarar för de åsikter som framförs i texten.